MTT 35. jubileumi konferencia Pécs, 2024. szeptember 20-21.
A Kelet-magyarországi szekció a legrégebbi szekciók közé tartozik, és így magmaradt területi alapon szerveződőnek. Így nem könnyű szervezni a munkát, minden intézmény atomisztikusan dolgozik, a tagként megjelenített általános és középiskolákban, óvodákban. Mindenki igyekszik a saját területének, kialakult gyakorlatának, specialitásának megfelelően szervezni a munkát. Főként az egymáshoz közel lévő települések pedagógusai látogatják egymás rendezvényeit, de a kapcsolattartásnak ez a módja minden intézménynek, minden tagnak a rendelkezésére áll és él is vele.
A tagszervezetek székhelyén mindenütt magas szintű munka folyik, ezt a híradásokból, beszámolókból nyomon követhetjük.
Mivel a szekció nagy területet fog át nyilván a távolság is befolyásolja a kapcsolattartás intenzitását.
Szolnokon például tóbb több közös program szerveződött a Jászberényi Campus és a Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács szervezésében. Ez nyitást jelentett a tanító szakos hallgatók irányába. Közös rendezvények voltak a Magyar Pedagógiai Társaság vármegyei tagozatával is. Ez több település intézményéről is elmondható.
A konferencia második napján, hagyományosan a szekciók szervezik a programot. Ezen alkalommal is szívesen vállalkoztak saját tevékenységük bemutatására az intézmények. Ez is a helyben folyó gazdag tevékenységekre utal. Az eddigi években a tehetséggondozó Társaság programjai többségében a kelet-magyarországi régióhoz kötődően valósultak meg. Nyilván ez abból is következik, hogy a pedagógusok nagy számban a Debreceni Egyetemen szerezték meg tehetségfejlesztési szakvizsgájukat, a régió intézményeiben dolgoznak, így többen is szívesen vállalkoztak bemutatóra.
A szekcióban nagyon színvonalas előadások hangzottak el.
Elsőként, „Egy ritmusra mozdulunk!” – ritmusfejlesztés lehetőségei az óvodában és az alsó tagozatban címmel a Szarvasi Benka Gyula Evangélikus Általános Iskola és Óvoda igazgatója Molnár Eteléné és a tehetséggondozási munkaközösség vezetője Csernusné Samu Edit mutatta be az iskola specialitását. A színvonalas, sok képpel és videó bejátszással kísért bemutatót érdeklődéssel hallgatták a résztvevők. A műsor részét képezte a hallgatóság bevonása is a ritmus és ének gyakorlatokba.
A középiskolák sorát a PTE Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Babits Mihály Gimnáziumának tanára Bálint Andrea nyitotta. Aktuális témáról számolt be a tehetséges tanulók felsőfokú továbbtanulását meghatározó emelt szintű érettségire történő felkészítést mutatta be magyar nyelv és irodalomból. A jogszabályi megfelelések alapján azt az aprólékos utat ismertette, gazdagon dúsítva feladatokkal és feladattípusokkal, amelyekkel az iskola és a pedagógus segítheti a tanulókat.
Ezt követően Dusicza Erika Nyelvoktatási jó gyakorlatok a Sárospataki Árpád Vezér Gimnáziumban „Lelkesedni muszáj!” címmel az iskolában folyó magas szintű nyelvi képzést mutatta be. A sok képpel és bejátszással kísért előadás lehetőséget biztosított a résztvevők számára, hogy megismerjék azt a szerteágazó sokrétű programot, amellyel a tanulókat motiválják, és tudásukat bővítik. Ebbe belső és külső kapcsolataikra egyaránt támaszkodnak.
A bemutatkozásokat Fazekas Róbert miskolci igazgató zárta, aki A tehetséggondozás sajátos intézményi formái és eszközei a Földes Ferenc Gimnáziumban – példák a matematika, a természettudományok, a művészetek és a sport egymást erősítő hatására címmel mutatta be az intézményben folyó sokoldalú munkát. Igazgató úr több tantárgy vonatkozásában részletes képet adott arról a több évtizede folyó magas szintű munkáról, amely az iskola tanulóit érinti. Bemutatta azt is, hogy a továbbtanulásban ezek hogyan érzékeltetik hatásukat. A résztvevők minden előadást érdeklődéssel követtek, további kérdéseket tettek fel az előadóknak – akik igyekeztek a hallgatóságot is bevonni ezzel téve interaktívvá a délelőttöt.